Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Več o tem

Agencija 101 logo
Agencija 101

SLEN

Delimo si prevoz v PlaniCO2

Mastercard
case
Play case video
video

IZHODIŠČE

Čeprav Slovenijo dojemamo kot zeleno državo, statistike CO2 izpustov na področju prometa kažejo drugačno sliko. Če upoštevamo število prebivalcev, je Slovenija glede prometa, z 9% nad evropskim povprečjem, kar tretja največja onesnaževalka v EU. Veliko obremenitev predstavljajo tudi veliki športni spektakli, kot je Finale svetovnega pokala v smučarskih skokih v Planici, na katerih več kot 50 % CO2 izpustov pritiče transportu. Zato si Mastercard in Planica postavita pomemben cilj: zmanjšati število avtomobilov v Planici 2023.

IDEJA

Mastercard skupaj s Planico ustvari car-sharing platformo shareplanica.si pod sloganom Delimo si prevoz v PlaniCO2. Na platformi obiskovalci Planice objavijo svoj prevoz ali se objavljenim prevozom pridružijo. Obiskovalci, ki prevoz delijo in objavijo na shareplanica.si, prejmejo VIP parkirišče in bon za hrano in pijačo v vrednosti 25 eur.

Koliko CO2 izpustov pa lahko z 1 deljenim prevozom v Planico sploh prihranimo? Ogromno! Da javnost seznanimo, kolikšen CO2 odtis nosi transport, se povežemo s Centrom za energetsko učinkovitost Instituta Jožef Stefan. Številke o CO2 odtisu prevoza v Planico iz različnih krajev po Sloveniji primerjamo z delovanjem različnih elektronskih naprav. Tako javnost seznanimo, da je en sam prevoz LJ-PLANICA-LJ odgovoren za enako količino CO2 izpustov, kot jo generira 1,5 leta prižgana 7 W LED žarnica (ekvivalent 60 W klasični sijalki), 1 leto stalno polnjenje mobilnega telefona, 74 dni stalno prižgan pomivalni stroj, 15 dni ogrevanja 120 kvadratnih metrov velike hiše z električno črpalko ali 34 dni prižgan hladilnik.


IZVEDBA

Impresivne primerjave Instituta “Jožef Stefan” in pozivi k deljenim prevozom preplavijo Slovenijo na vseh mogočih komunikacijskih kanalih: TV oglas, OOH, tiskani oglasi, digitalni oglasi, družbena omrežja, PR, sodelovanje z Radiem 1. Prve prevoze v Planico delijo influencerji, ki se pridružijo projektu: Jernej Damjan, Jurij Tepeš, Miha Deželak, Katka Bogataj, Urška Ahac, Uroš Bitenc, Lucija Odar, Jan Filip Jordan Frangeš. Projekt podprejo tudi pomembna podjetja (NLB, Zavarovalnica Triglav, Big Bang, Pivovarna Laško Union in Športna Loterija Slovenije), ki komunicirajo na svojih družbenih omrežjih in v interni komunikaciji.

Čeprav pomembno zmanjšamo število avtomobilov, v Planico v petek, soboto in nedeljo še vedno prispe ogromno osebnih vozil obiskovalcev, in sicer 6563. Zato Mastercard v sklopu iniciative Priceless Planet Coalition za zaključek projekta posadi 10.913 odraslih dreves, natančno toliko dreves, kolikor jih je potrebnih za absorpcijo CO2 odtisa 6563 vozil. Gre za donacijo v vrednosti 21.826 evrov. Ohranimo, kar je resnično Neprecenljivo®

Planica je vedno povezovala Slovenijo, tokrat pa jo je povezala tudi v aktivni skrbi za okolje. S prihranjeno količino CO2 zaradi deljenih prevozov bi, po izračunih Instituta Jožef Stefan, lahko 19 let ogrevali 120 kvadratnih metrov veliko hišo z električno črpalko, 7 let neprestano uporabljali pralni stroj, 40 let poganjali hladilnik, 90 let neprestano prali posodo s pomivalnim strojem, 453 let neprestano polnili mobilni telefon, 650 let neprestano svetili s 7 W LED žarnica (ekvivalent 60 W klasični žarnici) in 1,7-krat obkrožili svet z bencinskim avtomobilom.

Kot je projekt komentiral dr. Franci Petek, direktor zavoda za šport RS Planica: “Kar bi dosegli v celem letu z ugašanjem luči, tukaj dosežemo z eno samo vožnjo. Res pozdravljam vsako tako akcijo. In moram reči, da SharePlanica je res kraljica med temi akcijami.”

REZULTATI

0

objavljenih prevozov


0

prepeljanih potnikov

0

prevoženih kilometrov

0

manj CO2 odtisa

0

donacije za zaseditev dreves

0

zasajenih dreves